Wynalazca Thomas Senkel w październiku 2011 pokazał koncept 16 - wirnikowego helikoptera o nazwie Multicopter 1. Po nagrodzeniu konceptu "volocoptera" nagrodą Lindbergha za innowacyjność, Wulff Yolanda - dyrektor wykonawczy Fundacji Lindberga, stwierdził, że pomysł wielowirnikowego helikoptera, jest "zwariowany".
Wiele wirników oferuje zwiększenie bezpieczeństwa. Hipotetycznie volocopter będzie mógł latać z zaledwie 12 funkcjonującymi wirnikami, o ile wirniki nie będą zgrupowane po jednej stronie, mówi Senkel.
E-volo's design eliminuje zależność od pojedynczego źródła energii dla łopat. Silniki, zamiast przenosić energię bezpośrednio na wirniki, będą przekazywać energię do silników elektrycznych oraz baterii litowych. Baterie będą stanowiły dodatkowe źródło energii, pozwalające na kontrolowane (bezpieczne) lądowanie.
Wulff na początku stwierdził, że koncepcja volocoptera nie jest "nowa". Pierwsze animacje promocyjne maszyny pokazujące białe, zbudowanej z włókna węglowego i włókna szklanego przypominają wiele niedoszłych latających maszyn z końca XIX wieku.
Prototyp volocoptera w trakcie budowy może zadebiutować następnej wiosny. Pierwsze modele, dostępne w przeciągu trzech lat, mają latach co najmniej z prędkością przekraczającą 100 km/h i na minimalnej wysokości około 2000 metrów.
Według Carl'a Kühn'a, dyrektora zarządzającego w firmie Smoto GmbH, cała technologia potrzebna do wybudowania takiej maszyny jest gotowa.
Film:
Galeria zdjęć:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz